Deze bijeenkomst staat traditiegetrouw in het teken van introducees. Er waren er deze avond maar liefst veertien aanwezig. Na de voorstelronde was het de beurt aan Myriam Lufting, commercieel directeur en sinds kort mede-eigenaar van koffiebranderij Peeze. Zij vertelde ons dat Peeze al bijna 140 jaar bestaat en eigenlijk vanaf het allereerste begin duurzaamheid als uitgangspunt heeft. Tegenwoordig uit zich dat door te werken op fairtrade basis met kleine boeren in in midden Amerika waar de Ariba bonen groeien, en door bijvoorbeeld composteerbare verpakkingen. Peeze kiest nadrukkelijk voor een kwaliteitspositionering. Het hele proces van kweek, pluk, branden en koffiezetten bepaald de kwaliteit en smaak van de koffie.
Ook nam Myriam ons mee in haar 20-jarige carrière bij Peeze, waar zij als 22-jarige in de sales begon.
Na haar nam Jenny Berenpas van Marketing en Sales ons mee in hun zoektocht naar een krachtige missie waar zij hun beleidsbeslissingen op kunnen baseren. Heel bijzonder dat wij getuige mochten zijn van deze openhartigheid en kwetsbaarheid. Afgesloten werd met het verhaal over de Peeze Foundation door Janneke Neutelings. Via vallen en opstaan worden nu succesvolle projecten in drie landen gedaan, met name door en voor de bevolking, waarbij de foundation er is voor ondersteuning en kennisoverdracht. De avond eindigde met koffie proeven of een rondleiding door de branderij. Maar omdat het al laat was, werd door velen toch gekozen om voldaan en geïnspireerd naar huis te gaan.